July 04, 2013

Explorer'sPicks: Flight Essentials


16 days and counting, the countdown for British summer holidays is running. My favourite Englishman and I are already dreaming of white sandy beaches and fruity cocktails at the pool bar – while excitedly scanning the latest last-minute-deals. Our current favourites are Spain and Greece, but all we really want is a beach and warm weather.

So, while I might not know where we will go, I do know what I will wear:

One: On travel days I prefer comfy trousers – linen is currently my favourite as it allows you to look smart, while feeling comfy. Also most linen trousers look great even without a belt, which safes you a lot of hassle at the security check – oh and I am freezing ALL the time, so this jersey blazer/shirt combo is just the perfect match.

Two: My hand luggage couldn’t come big enough, but this leather tote sold itself to me, because  of it’s zipper – good bye pocket thieves!

Three: On the other hand, size doesn't matter as long as my travel toothbrush and my eye revitalizer roll on fit in. For a fresh breath and open eyes!

Four: In case security wants to double check my shoes I usually opt for the easy on, easy off version – flat and no laces Toms (with cute splatter design!).


What about your travel plans this year? Have you booked yet, or are you going for a late deal adventure?

What is your favourite travel outfit and what comes always on board with you?

Have yourself some great holidays and happy days!
Nadine

PS: Google Reader is gone, so: Follow my blog with Bloglovin





16 Tage und fallend. Der Countdown für die englischen Sommerferien läuft.
Seit Tagen träumen der Lieblingsengländer und ich von weißen Sandstränden und fruchtigen Cocktails am Pool – und scannen fleißig die Last-Minute-Angebote Richtung Süden. Spanien und Griechenland sind derzeit unsere Favoriten.

Nebenbei checke ich gedanklich schon meine Gepäckliste und auch wenn wir noch nicht wissen, wo es hingeht, weiß ich schon was ich am Reisetag anziehen werde:


Eins: An Reisetagen trage ich am liebsten lockere Hosen – Leinen ist derzeit mein Favorit. Ein Schnitt der auch ohne Gürtel sitzt ist perfekt, dann spart man sich das Ausziehen an der Sicherheitskontrolle. Als notorische Frostbeule habe ich außerdem IMMER einen Jerseyblazer dabei – smart, aber gemütlich!

Zwei: Meine Tasche fürs Handgepäck kann eigentlich nicht geräumig genug sein und hat am besten einen Reißverschluss (gegen Taschendiebe!) – daher „Ja“ zu dieser Ledertasche.

Drei: Aber die Hauptsache ist eigentlich, dass meine Reisezahnbürste und mein Augen Roll-on rein passen. Für frischen Atem und wache Augen!

Vier: Falls es bei der Sicherheitskontrolle an den Schuhen piept, gehe ich am liebsten flach und ohne Schnürung – für schnelles Rein- und Raus schlüpfen sind  Toms ideal.

Wie sehen eure Reisepläne aus in diesem Jahr? Habt ihr schon gebucht oder mögt ihr es lieber spontan?

Wie sieht euer Lieblingsreiseoutfit aus und was kommt auf jeden Fall immer mit an Bord?

Ich wünsche euch jedenfalls entspannte Reisen und sonnige Zeiten!
Nadine

No comments:

Post a Comment