July 15, 2013

Greetings from England


Greetings from England, dear lovely readers,

Where the sun is making us happier every day!

I got an early birthday present this year (I know, I know, it’s not my birthday yet), as my favourite Englishman surprised me with our first allotment.
It’s covered in weed, on the top stands an unfinished green house and in the far right corner is a collapsed shed, but it is by far the BEST present I ever got. We spend the weekend getting to know our neighbours and peeking into their gardens, getting inspired for next spring. The rest of the time we cleared out the grounds and carried tons of rubbish and old material to the waste area. It was hard work, but it didn’t stop me from making future plans already. I have some big dreams for this little place of paradise which include chicken!

You see, I am overly excited about exploring this new garden and discovering all the little secrets to gardening – which of course I will happily share with you!

I just can’t wait, so you better get ur spades ready, we have some gardening coming up!

Wish you happy days, loves!
Nadine




Liebe Grüße aus England meine Lieblingsleser,

wo die Sonne uns weiterhin sehr, sehr glücklich macht.

Obendrein hat mich mein Lieblingsengländer dieses Wochenende mit einem frühen Geburtstagsgeschenk überrascht: einem Schrebergarten!
Trotz überwucherndem Unkraut, verfallenem Gewächshaus und eingefallener Laube DAS beste Geschenk, das ich jemals bekommen habe. Samstag und Sonntag haben wir damit verbracht unsere Nachbarn kennen zu lernen und haufenweise Schrott und alte Baumaterialien vom Grund zu tragen. Letzteres wird sicherlich noch viele weitere Wochenenden füllen, aber das hält mich nicht davon ab bereits große Pläne für dieses kleine Stückchen Paradies zu schmieden. Darin kommen auch Hühner vor!

Unschwer zu erkenne, ich freue mich wahnsinnig darauf den neuen Garten zu erkunden und die Geheimnisse des Gärtnerns zu entdecken – und vor allem all das mit euch zu teilen!

Holt schon mal eure Schaufel und Gießkanne heraus, das wird ein blumiger Spaß!

Eine schöne Woche, ihr Lieben!
Nadine

No comments:

Post a Comment