August 22, 2013

Discovering Fence Decor

The weed is growing stronger in our allotment this week, as I had family over and not much time to fight it. But as mentioned on monday at least there is a fence up now, so no one will find out. The fence is made of simple horizontally mounted pine wood panels. Nice and clean, but maybe a bit plain. So I was searching high and low on the interweb for inspiring fence decorations that would spark some ideas. Here are my favourites:

a. I love the colour combo on this salvaged backyard renovation from designsponge.
b. Haven and Home's greeting fence is so adorable.
c. Rock-Oak-Deer spotted these boxes on the fence at Highland Terrace West.
d. I think this chalkboard fence is ingenious, I could keep track of all my garden to-do-list (I love lists!). Athomeinlove spotted it first.
e. The Bramblerry Cottage turned window frames into mirrors and I just happen to have some cute vintage windows left over.
f. Flora Grubb Gardens sells these cute wall play ornaments. They look like eggshells, but mounted correctly could hold our garden supplies.

What does your fence look like? If you are on the hunt yourself come along and check out my pinterest board on garden fence ideas.
Or leave me a comment (and a link), if you have any cute decorations to share.

Nadine





Das Unkraut wütete diese Woche wieder ungebremst in meinem neuen Schrebergarten. Aber eigentlich macht mir das wenig aus, denn ich hatte Familienbesuch und mit Verwandten Zeit verbringen macht ja doch viel mehr Spaß als wildes Kraut zu jähten. Außerdem haben wir ja jetzt einen Zaun aufgestellt, wie Montag schon erwähnt, somit fällt das wilde Wüten gar nicht auf bei den Nachbarn. Der Zaun besteht aus horizontal angebrachten Holzlatten und ist einfach und simpel. Optisch vielleicht ein bißchen zu simpel, weshalb ich in den letzten Tagen das Internetz nach inspirierenden Zaundekorationen abgesucht habe - für die zündende Idee. Das sind meine Favoriten bisher:

a. Ich liebe die Farbkombo dieser Hinterhofrenovierung von designsponge.
b. Haven and Home's Zaunbegrüßung ist einfach nur bezaubernd.
c. Rock-Oak-Deer hat diese Boxen am Zaun in Highland Terrace West entdeckt.
d. Genial finde ich den Zaun mit Tafelkreide, der bietet reichlich Platz für meine Garten-to-do-liste (Ich liebe Listen dieser Art). Athomeinlove hat's zuerst gesehen.
e. The Bramblerry Cottage verwandelte alte Fensterrahmen in Spiegel für Draußen. Was für ein Zufall, dass ich auch noch ein paar alte Vintagefenster rumfliegen habe.
f. Flora Grubb Gardens verkauft diese niedlichen Wandornamente. Mich erinnern die Ornamente ein bißchen an Eierschalen, aber korrekt angebracht halten sie auch schweres Gartenwerkzeug.

Wie sieht denn euer Zaun im Garten aus? Seid ihr auch auf der Suche nach Dekoideen, dann schaut dochmal vorbei auf meinem Pinterest board über garden fence ideas.
Oder lasst mir ein Kommentar da (gern mit Link), falls ihr noch schöne Ideen zum teilen habt.

Nadine

2 comments:

  1. I have to say, I'm a little bit jealous of your garden, now. Only a patio for us in the coming years ;)

    I've never thought about the concept of fence decor before... and I love all your ideas... especially a and d. still trying to think of a way to incorporate scrapwood in my kitchen...for now, I enjoy your pictures. Would love to see pics of your garden one day! Have fun and enjoy the last rays of summer. It feels very autumnal now in Germany.

    Christine

    ReplyDelete
  2. Hi Christine, thank you and don't worry I am already thinking about a few patio compatible garden projects for next year. Or just give the German Capital a guerilla-gardening-makeover ;) Speeking of scrapwood indoors I saw a picture (cant find it anymore to share a link) where someone mounted a few pieces on the wall to hold tools. Would work with pots and pans too, I think. Anyway, lovely to hear from you and I am definitely sharing pictures from my garden soon!

    x, Nadine

    ReplyDelete